Протидія булінгу у ЗЗСО
Превентивна робота щодо протидії булінгу у ЗЗСО
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Криворізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №37 на 2020/2021 навчальний рік
Загальні правила поведінки:
- Здобувач освіти приходить до школи за 15-30 хвилин до початку занять, чистий і
- охайний, займає своє робоче місце з першим дзвінком, готує все необхідне навчальне приладдя.
- Не можна приносити на територію школи з будь-якою метою й використовувати будь-яким способом зброю, в т.ч. ножі, вибухові, вогненебезпечні речовини; спиртні напої, сигарети,
- наркотики та інші одурманюючі засоби й отрути.
- Забороняється вживання непристойних виразів і жестів.
- Не можна без дозволу педагогів (за узгодженням з батьками) йти зі школи та її
- території в урочний час.
- У разі пропуску занять учень зобов’язаний пред’явити класному керівнику довідку з
- медичної установи або пояснювальну записку від батьків (осіб, що їх заміняють) про причину
- відсутності на заняттях.
- Здобувачі освіти школи повинні виявляти повагу до старших, піклуватися про
- молодших. Учні школи поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики –
- дівчаткам.
- Поза межами закладу освіти учні поводяться скрізь і усюди так, щоб не принизити
- свою честь і гідність, не заплямувати добре ім’я школи.
- Здобувачі освіти бережуть майно школи, акуратно ставляться як до свого, так і до
- чужого майна, дотримуються чистоти і порядку на території школи.
- До учнів, які привласнили чужі речі, будуть застосовані дисциплінарні стягнення. У
- разі спричинення збитку чужому майну, батьки учнів, які заподіяли збиток, несуть матеріальну
- відповідальність.
- Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їхню думку, речі, повинні здати
- черговому вчителю, або класному керівнику.
- Фізична конфронтація, залякування і знущання є неприпустимими формами поведінки.
- Здобувачі освіти зобов’язані виконувати домашні завдання в терміни, встановлені
- шкільною програмою.
- На першу вимогу вчителя слід пред’являти щоденник.
- Щодня вести запис домашніх завдань в щоденнику.
- Приносити на заняття всі необхідні підручники, зошити, письмове приладдя,
- інструменти, робочий і спортивний одяг.
Поведінка здобувачів освіти на уроках:
- Під час уроку не можна шуміти, відволікатися самому і відволікати інших товаришів
- від занять розмовами, іграми й іншими справами, що не стосуються уроку.
- Якщо під час занять здобувачу освіти необхідно вийти з класу, то він повинен
- попросити дозволу у вчителя, піднявши руку.
- Якщо здобувач освіти хоче поставити питання вчителеві або відповісти на питання
- вчителя, він піднімає руку.
- Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, що стосуються матеріалу
- уроку.
- Учень має право в коректній формі обстоювати свій погляд і свої переконання при
- обговоренні різних спірних і неоднозначних питань.
Поведінка здобувачів освіти на перервах:
- Під час перерви здобувач освіти зобов’язаний:
- підтримувати чистоту і порядок на своєму робочому місці;
- вийти з класу, якщо попросить вчитель;
- підкорятися вимогам чергового учня чи вчителя.
- Час перерви – особистий час кожного здобувача освіти. Він може його проводити по
- своєму розумінню, проте, не повинен заважати іншим.
- Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм
- заборонено знаходитися в цілях безпеки (горище, підвал, кухня, майстерня, спортзал).
- Під час перерв забороняється бігати по сходах, поблизу вікон і в інших місцях,
- непристосованих для ігор.
- Під час перерв забороняється штовхати один одного, кидатися предметами і
- застосовувати фізичну силу.
- У школі категорично забороняється тютюнопаління.
- Категорично заборонено самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконнях чи
- виглядати у відкриті вікна.
- На перервах здобувачі освіти можуть звернутися до свого класного керівника,
- чергового учителя, адміністрації гімназії за допомогою, якщо проти них здійснюються
- протиправні дії.
Поведінка здобувачів освіти в їдальні:
- Під час обіду в їдальні належить дотримуватися добросусідських взаємин і поводитися
- пристойно.
- Здобувачі освіти повинні шанобливо ставитись до працівників їдальні.
- Учні приходять в їдальню після закінчення уроку у визначений час.
- Розмовляти під час обіду слід неголосно, щоб не турбувати тих, хто їсть поряд.
- Учні прибирають посуд після прийому їжі.
- Здобувачі освіти дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
- Забороняється приходити в їдальню у верхньому одязі.
- Рекомендації до зовнішнього вигляду здобувачів освіти:
- До школи здобувачі освіти повинні приходити в одязі, що відповідає офісному стилю.
- Одяг повинен відповідати зросту, виражати пошану господаря до самого себе і
- суспільства.
- Рекомендується не використовувати косметику і не носити прикраси на заняття.
- Спортивний одяг, призначений для уроків фізкультури, на інших уроках недоречний.
- Знаходитися в школі у верхньому одязі без особливих на те причин не дозволяється.
- На урочисті загальношкільні заходи учні приходять у святковій формі.
Правила поведінки здобувачів освіти під час екскурсії:
- Під час слідування до місця перебування та назад дотримуватися правил дорожнього
- руху, не виходити на проїжджу частину.
- Без дозволу керівника групи не залишати місця перебування.
- У разі поганого самопочуття негайно повідомити керівника групи.
- Дотримуватися правил пристойної поведінки та виконувати розпорядження керівника
- групи.
- Дотримуватися правил протипожежної безпеки.
- Не торкатися незнайомих предметів, які можуть бути вибухонебезпечними.
- Паління, вживання алкогольних напоїв та купання в річці суворо заборонені.
Обов’язки чергового в класі:
- Чергові призначаються відповідно до графіка чергування в класі.
- Чергові допомагають вчителю підготувати клас до наступного уроку, роблять посильне
- прибирання класної кімнати.
- Під час перерви черговий учень (учні) допомагає вчителеві розвісити навчальний
- матеріал для наступного уроку, роздає зошити за проханням учителя.
- Наприкінці робочого дня чергові учні готують клас для наступного робочого дня.
Додаток №2
Затверджено:
наказом по закладу
від 31.08.2021 № 171
План заходів,спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
в Криворізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №37 на 2021-2022 навчальний рік
№ з/п | ВИД РОБОТИ | Цільова аудиторія | Строки виконання | Відповідальний |
Первинна профілактика | ||||
1. | Розробити та ввести в дію Меморандум (Угоду, Кодекс) співпраці з батьками в закладах загальної середньої освіти | Вересень 2021 року | Кулікова Н.М.
Дмитренко В.О. |
|
2. | Провести інформаційно-практичний дайджест «Зупинимо булінг разом!» | Учні 5-11 кл. | До 15.10.2021р. | Кулікова Н.М.
Дмитренко В.О |
3. | Створити в закладі шкільні служби порозуміння із залученням педагогів-медіаторів (посередників), членів учнівського самоврядування | До 15 09.2021 | Кришень К.О.
Дмитренко В.О. |
|
4. | Години відвертого спілкування за участю представників ювенальної превенції «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» | Учні 5-8 класів | Жовтень 2021
Лютий 2022 |
Кулікова Н.М.
Класні керівники |
5. | Організувати в навчальному закладі написання есе на тему «Як довіряти і бути вдячним іншим» | 5-11 кл. | Грудень 2021 | Учителі української мови |
6. | Проведення опитування учнів, учителів «Стоп булінг» | 1-11 класи | Вересень 2021 | Дмитренко В.О. |
7. | Перегляд відео-презентацій «Булінг в школі. Як його розпізнати?» | Здобувачі освіти | Жовтень 2021 | Кулікова Н.М. класні керівники |
8. | Організація консультативної допомоги учасникам освітнього процесу | Здобувачі освіти | постійно | Дмитренко В.О.
Пермякова В.М. |
9. | «ЛАЙКОМАНІЯ: STOP!» – заходи в рамках міської просвітницької акції | Учні, , вчителі | Січень 2022 | Класні керівники
Кришень К.О., рада лідерів |
10. | Провести тиждень «Зупинимо булінг разом!» | Учні, батьки, вчителі | Березень 2022 | Кулікова Н.М. класні керівники |
11. | Психолого-педагогічний семінар: «Профілактика булінгу та кібербулінгу в школі» | Педагогічний колектив школи | Березень 2022 | Кулікова Н.М.
Дмитренко В.О. |
12. | Виставка малюнків, плакатів, наочних матеріалів «Стоп насильство!» | Учні, батьки, вчителі | Березень 2022 | Класні керівники 1- 11кл |
13. | Години спілкування «Кібербулінг! Який він?» | Учні1-11 кл | Січень 2022 | Класні керівники 1-11кл |
14. | Забезпечення інформацією сайту школи та стендів за тематикою «Життя без насильства», «Протидія булінгу» | Учні, батьки, вчителі | 1 раз на семестр | Кришень К.О.
Дмитренко В.О Кукушкін М.В. |
15. | Індивідуальні консультації з питань соціалізації | Учні, батьки, вчителі | Протягом року | Дмитренко В.О. |
16. | Робота соціально-реабілітаційного гуртка «Вирішення конфліктів мирним шляхом» | Члени гуртка | Згідно графіка роботи | Дмитренко В.О. |
17. | Продовжити роботу шкільної служби порозуміння із залученням педагогів-медіаторів (посередників), членів учнівського самоврядування | Здобувачі освіти | Протягом року | Кришень К.О.
Дмитренко В.О. |
18. | Проводити профілактичні заходи по попередженню домашнього насильства в сім’ях здобувачів освіти | Протягом року | Класні керівники, батьківська громадськість | |
Вторинна профілактика | ||||
19. | Розгляд заяв про випадки булінгу, з реєстрацією в журналі | Індивідуально | За заявою | Адміністрація школи |
20. | Сеанси медіації (примирення) | Конфліктуючі сторони | За потребою | Шкільна рада порозуміння |
Процедура подання заяви про випадок булінгу (цькування)
та порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)
- Якщо педагог або інший працівник закладу освіти (інший учасник освітнього процесу) став свідком булінгу, він інформує керівника закладу освіти у письмовій формі незалежно від того, поскаржилась йому жертва булінгу чи ні; або ж аналогічно після отримання звернення дитини.
- Учасником освітнього процесу (учні, вчителі, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява, де вказується інформація щодо джерела її отримання:
- Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);
- Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;
- Достовірна інформація від інших осіб;
- Та часу (як довго триває). Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер.
Додаток №3
до наказу від 31.08.2020 №171
Порядок дій у разі вчинення учнями правопорушень і злочинів
в Криворізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №37
- Директор школи (у разі отримання повідомлення від сектору ювенальної превенції):
- повідомляє відділ освіти про факт правопорушення, злочину, який скоїв учень школи;
- створює наказ про проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушень, злочину;
- за результатом роботи соціально-психологічної служби, класного керівника з класним колективом та педагогами, які викладають у класі, створює наказ про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушень, злочину;
- на основі наказу про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушень, злочину разом з соціально-психологічною службою проводить засідання комісії по роботі з дітьми, які потребують додаткової педагогічної уваги, за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину (протокол);
- разом з соціально-психологічною службою надає рекомендації батькам щодо виховання дитини, звернення до інших спеціалістів (за потребою), постановка на внутрішкільний облік;
- протягом 3-х днів надає матеріали до відділу освіти за підсумками проведеної роботи з учнем, який скоїв правопорушення, злочин та його батьками.
- Соціально-педагогічна служба:
- після наказу директора школи про проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину складає характеристику на учня та його сім’ю;
- проводить індивідуальну роботу з учнем та його батьками;
- на основі роботи, проведеної з учнем та його батьками, робить результати (звіт, інформація), які директор школи включає у наказ про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину.
- Класний керівник:
- вносить зміни до плану виховної роботи класу;
- складає характеристику на учня та його сім’ю;
- залучає учня до позаурочної діяльності, участі у масових заходах, активному житті
- класу та школи;
- оформлює результати роботи, проведеної з учнем та його батьками, які директор школи включає у наказ про підсумки проведення службового розслідування за фактом скоєння учнем правопорушення, злочину.
- Посібник щодо діалогу.
- Ненасильницьке спілкування в Україні.
- Вправи на екологічний зворотній зв’язок.
- Підбірка порад та методик, як заспокоїти себе та інших у кризові моменти.
- Комплект програм з медіації.
- Розбудова миру. Профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації: соціальнопедагогічний аспект.
- Взаємодія в школі: 6 прикладів змін через партнерство.
- Запобігання та протидія проявам насильства: діяльність закладів освіти.
- Ліфлети “Як уберегти дитину від насильства?” Тут ви знайдете практичні рекомендації про те, як розпізнати прояви насильства, домашнього насильства, булінгу стосовно дитини, як діяти в подібних ситуаціях та до кого можна і треба звертатися по допомогу.
- Школа – територія прав людини.
- Кодекс безпечного освітнього середовища.
- Ціннісні орієнтири сучасної школи.
- Директорські лайфхаки, як долати виклики у школі.
- ВзаємоДія в школінців”.
- Меморандум співпраці батьків, учнів та педагогів?інців.
- Світлофор освітньої доброчесності.